• English
  • Polski
  • A A A


    Fundacja Centrum Innowacji FIRE jest akredytowanym Ośrodkiem Innowacji, świadczącym proinnowacyjne usługi dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

    Jesteśmy partnerem Festiwalu Design Thinking Week 2017

    Zapraszamy na III edycję Ogólnopolskiego Festiwalu Myślenia Projektowego, dotyczącą budowania zaufania społecznego.

    W dniach 8 – 14 maja w kilkunastu największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi i Poznaniu środowiska: biznesu, nauki i sektora społecznego będą współpracować na rzecz rozwiązywania codziennych problemów Polaków związanych z zaufaniem.

    Festiwal składa się z dwóch części: szkoleniowej Design Thinking Camp oraz warsztatowej Design Thinking Week. Organizatorzy zapraszają na szereg bezpłatnych warsztatów, spotkań i innych wydarzeń poświęconych poszukiwaniu rozwiązań (tj. tworzeniu usług i produktów) budujących zaufanie społeczne. Przykładowe zagadnienia z jakimi zmierzą się uczestnicy to: wzbudzenie zaufania konkretnej grupy klientów, nawiązanie współpracy między firmami, bądź budowanie zaufania wśród młodzieży i młodych dorosłych.

    Co to jest Design Thinking?

    To metodyka tworzenia innowacyjnych, przydatnych dla użytkowników produktów i usług.

    Najważniejszym zadaniem jakie stoi przed zespołem twórców-ochotników jest sprostanie oczekiwaniom grupy docelowej i zaspokojenie jej potrzeb. Dlatego tak ważne jest, by być empatycznym, niejako „wejść w skórę” przyszłych użytkowników, biorąc pod uwagę ich rzeczywiste problemy.

    Niezbędny będzie tutaj interdyscyplinarny, oparty na różnicach w wykształceniu, poziomie wiedzy, wyobraźni itp. zespół ludzi np.: inżynierów, technologów, socjologów, studentów czy specjalistów od marketingu, komunikacji, projektowania itp. Taki mix, to sprawdzony sposób na ciekawe wynalazki i realne rozwiązania, które poprzez spojrzenie na konkretny problem z wielu perspektyw, mogą wzbudzić zaufanie docelowych użytkowników.

    Od empatii do konkretnych rozwiązań

    Prawdziwą wartość Design Thinking Week widać jednak nie w samym wymyślaniu, kreowaniu i puszczaniu wodzy fantazji w projektowaniu. Nie jest to tylko „sztuka dla sztuki” i zabawa w eksperymentowanie. Celem zespołu jest stworzenie oryginalnego rozwiązania oraz sprawdzenie jego działania w formie fizycznego prototypu. Chodzi po prostu o przetestowanie pomysłu w realnym życiu. Później jego twórcy zbierają opinie o projekcie od osób, które w przyszłości mają z niego korzystać. Biorąc pod uwagę ich zdanie, sugestie projekt jest zmieniany, poprawiany tak, by jak najpełniej sprostał oczekiwaniom i potrzebom przyszłych odbiorców usługi czy produktu.

    W efekcie takiej kilkustopniowej pracy całego zespołu specjalistów, powstają rozwiązania, które są:

    • oczekiwane, potrzebne dla danej grupy ludzi,
    • możliwe do fizycznego wykonania,
    • ekonomicznie uzasadnione.

    Dla Kogo?

    Dla każdego chętnego – zarówno osób jak i firm, korporacji, fundacji, szkół, administracji i innych organizacji, które poszukują innowacji, ale nie poprzez kopiowanie i ulepszanie, tylko poprzez wdrożenia nowych, oryginalnych rozwiązań, które są odpowiedzią na autentyczne potrzeby użytkowników.

    Gdzie ma zastosowanie?

    Festiwal wspiera rozwój innowacji i daje gwarancję niestandardowych rozwiązań. Do takich z pewnością można zaliczyć wyzwania, przed którymi stanęli uczestnicy poprzednich edycji Design Thinking  Week np.: w jaki sposób rewitalizować i zwiększyć atrakcyjność turystyczną regionu czy dzielnicy? Czy też: jak aktywizować zawodowo osoby niepełnosprawne? Albo: „czym” opakować i jak sprzedać innowacyjną technologię, żeby odpowiadała na potrzeby konkretnej grupy odbiorców?

    Efektem tych projektów zapoczątkowanych podczas DTW było m.in. wdrożenie modelu działania Inspiratorium Fundacji ERGO Hestii –  na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia, gra miejska „Kroniki Nadodrza” realizowana i promowana we Wrocławiu, czy np. Design Thinking Meetups, tj. regularne spotkania integrujące środowisko innowatorów w Gliwicach.

    Tak jak w poprzednich edycjach imprezy, w br. organizatorzy spodziewają się ponad 1000 uczestników, którzy wezmą udział w około 50-ciu bezpłatnych warsztatach, spotkaniach i innych wydarzeniach około festiwalowych w całej Polsce.

    PATRONATY HONOROWE/MERYTORYCZNE:

    Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Forum Odpowiedzialnego Biznesu

    Osoby do kontaktu:

    Joanna Szustakiewicz – tel. kom. 797 307 159; e-mail: joannaszustakiewicz@gmail.com

    Aleksandra Kalita – tel. kom. 501 693 445, e-mail: aleksandra.kalita@perspectivecsr.pl

    Serwis internetowy Festiwalu to http://designthinkingweek.pl/